Tel.+31 - (0)343 - 412644
E-mail.info@greentec.nl
Nieuwste referenties
Ik gebruik nu een aantal weken ACC3000 als toevoeging bij mijn brandstof. En ik kan je zeggen dat ik hier zeer goed over te spreken ben. Per tankbeurt gaat mijn brandstof verbruik omlaag. Moest ik voorheen na ongeveer 100km op zoek naar een pomp, nu na een aantal weken rij ik al 135 km op 1 tankbeurt.
Suzuki Intruder 1500
16-02-2011
Net op de terugweg vanuit Eindhoven gaf de huidige verbruiksmeter bij 120 km/h 3,0-3,1 l/100km aan. En dat met de winterbanden! Ik weet het pas zeker als ik getankt heb, maar ik merk wederom verschil. De motor reageert veel lekkerder
bekijk alle referenties
Kies hier direct uw toepassing:

10-06-2010
Categorie: Standaard

Geen zwarte dieselrook


Geen zwarte rook met Cyclone service Nederland

Ron Bos elimineert met Cyclone Service dieselrook ”En dat met producten op plantaardige basis”
BEVERWIJK – ”Zwarte dieselrook elimineren en de hoeveelheid roet reduceren terwijl de olie langer meegaat en efficiënter blijft smeren. Op dit moment is er veel interesse vanuit de professionele sectoren zoals transport en scheepsvaart rijksoverheid gemeente en defensie”, zegt Ron Bos, terwijl hij sleutelt aan z'n auto.
Met zijn bedrijf Cyclone Service Nederland in Beverwijk houdt deze ondernemer zich bezig met het schoner en zuiniger maken van voertuigen en schepen. Er is een nauwe samenwerking met
Greentec Oils, leverancier van milieuvriendelijke olieproducten.

De ondernemer: ”Voor een groot aantal toepassingen zijn smeermiddelen op natuurlijke basis net zo goed als minerale olie. Maar in technisch opzicht zijn ze vaak veel beter,en niet schadelijk voor mens en milieu. Uit deze wereldwijde gecertificeerde test kwam dan ook naar voren dat de vermindering van wrijving dusdanig was dat de ondergrens van dat wat meetbaar is, ruim was overschreden”.
Record
Bos voegt er aan toe dat ook het vanaf 1996 bestaande record op het gebied van frictie vermindering uit het Guinness Book of World Records hiermee is verbroken. ”En dat met producten op plantaardige basis”, zegt de specialist. ”Die hebben het grote voordeel dat ze duurzaam zijn, dus veel langer meegaan en niet schadelijk voor water- en bodemorganismen.”
Met zijn bedrijf houdt Bos zich bezig met innovatie en ontwikkeling van deze producten. Greentec Oils was in 2008 met haar vinding de winnaar van de MKB energie ideeprijs van SenterNovem.
Apparaat
De toepasser: ”Een apparaat dat tussen de brandstoftank en de motor in de brandstoftoevoerleiding geplaatst wordt. Deze uitvinding homogeniseert brandstof, water, brandstofadditief en andere stoffen. Ze worden met elkaar vermengd. Moleculen die door het degeneratie proces van de brandstof 'geklonterd' zijn worden volledig uit elkaar gehaald en terug in vorm gebracht. Hierdoor wordt het verbrandingsoppervlak in de cilinders een paar honderd maal vergroot. Zo ontstaat een veel betere vermenging van brandstof- en zuurstofmoleculen”.
Als gevolg van het sterk verkleinen van stoffen zoals water hebben bacteriën geen kans om zich te vermenigvuldigen, legt hij uit. Gezien het Europese beleid, dat er steeds meer biodiesel gemengd moet worden met traditionele diesel, wordt het probleem van algen- en bacteriegroei steeds groter. Biobrandstoffen reageren nu eenmaal veel sneller op algen- en bacteriegroei in vergelijking met de huidige brandstoffen.
Simpel
De oplossingen die geboden worden door Greentec GO-Greener zijn vaak simpel en snel uit te voeren bij alle soorten verbrandingsmotoren en brandstofsoorten. Vanaf €230 is dit mogelijk bij Cyclone Service Nederland. ”Voor de normale personenauto”, aldus de ondernemer.
De filosofie achter GO-Greener luidt; begin bij de bron en niet bij de uitlaat. Eerst wordt de luchttoevoer na het installeren van een apparaat in de luchtinlaat verbeterd (Cyclone), zodat de motor beter kan 'ademen'. Daarna wordt de brandstof behandeld met een verbrandingskatalysator zodat deze optimaal kan verbranden. Ook de weerstand in het motorblok wordt aangepakt. ”Na de toevoeging van ‘protoplasma' verdwijnt zeventig tot tachtig procent van de inwendige wrijvingweerstand in de motor. Dit is merkbaar in lagere bedrijfstemperaturen en een rustigere loop. Brandstofbesparingen tot vijftien procent zijn gebruikelijk.”
Kosten
Dus ook voor de particuliere automobilist is het heel goed mogelijk milieu en brandstof te besparen. Bos: ”Door de betere smering en een vollediger verbranding ontwikkelt een motor met dezelfde hoeveelheid brandstof meer vermogen. De kosten zijn in de meeste gevallen binnen een jaar terugverdiend dankzij een lager brandstofverbruik, minder onderhoud en de motorolie gaat langer mee. Minder uitstoot betekent fluitend door de APK komen. Mensen kunnen dus langer, voordeliger en schoner met hun huidige auto doorrijden”.
De Beverwijkse ondernemer: "beginnen bij de bron is beter dan een prullenbak aan de uitlaat."

”Daar gaat het om wijst Ron Bos op het apparaat dat bij hem onder de motorkap schuil gaat.

Bron: De Kennenmer
Foto: Ronald Goedheer