Tel.+31 - (0)343 - 412644
E-mail.info@greentec.nl
Nieuwste referenties
Ik gebruik nu een aantal weken ACC3000 als toevoeging bij mijn brandstof. En ik kan je zeggen dat ik hier zeer goed over te spreken ben. Per tankbeurt gaat mijn brandstof verbruik omlaag. Moest ik voorheen na ongeveer 100km op zoek naar een pomp, nu na een aantal weken rij ik al 135 km op 1 tankbeurt.
Suzuki Intruder 1500
16-02-2011
Net op de terugweg vanuit Eindhoven gaf de huidige verbruiksmeter bij 120 km/h 3,0-3,1 l/100km aan. En dat met de winterbanden! Ik weet het pas zeker als ik getankt heb, maar ik merk wederom verschil. De motor reageert veel lekkerder
bekijk alle referenties
24-08-2009
Categorie: Motor

ACC 300 red vakantie


Roswitha en ik durven dat wel te zeggen, over onze laatste motor vakantie in Schotland. Zowel mijn vrouw als ik reiden beide Ducati;zei een monster 620 en ik een Ducati 996. Allebei zijn dit zeer dorstige motorfietsen.

Zowel mijn vrouw als ik rijden beide Ducati; zij een monster 620 ie en ik een 996. Zo een 996 is bepaald een dorstig beestje, normaal heb ik een verbruik van 1 op 16 als ik heel zuinig rijd. Nu zit er op een 996 een brandstof tank van 17 liter. Niet echt veel als je dan rekent met een actieradius van 270 kilometer. Droog staan is funest voor je filters, dus je wilt het er niet op aan laten komen....

Toen we aankwamen in Newcastle hadden we natuurlijk al wat gereden in Nederland, maar nog liters zat aan boord, maar na 200 kilometer wil je wel eens gaan tanken, je weet nooit wat er verder nog op je weg komt. De eerste pomp die we tegenkwamen: dicht, de tweede: opgedoekt, de derde: ook verdwenen, pas de vierde had brandstof. En als je dan nog bedenkt dat een Ducati geen brandstofmeter heeft, maar alleen een lampje. En dat lampje gaat branden als je nog 3 liter over hebt.... niet echt een fijne gedachte dus als je aan het rijden bent, het lampje brandt en je weet niet waar je kunt tanken. Maar gelukkig gebruiken we al een tijdje de olie additief en ook de brandstof additief en daarom halen we toch zomaar 10 a 15 % meer uit een tank. dat merk je dus echt!!. dus toen we bij de 4e pomp eindelijk gingen tanken: 250 kilometer gereden en 14,5 liter tanken. Dat viel wel mee dus, maar het rijdt niet lekker als je normaal bij 200 kilometer gaat tanken en je weet nu niet wanneer je weer kan tanken.

Dus wij spraken af: na 100 kilometer: de eerste pomp tanken. Dat was maar goed ook..... Want een paar dagen later gingen we een mooie rit naar de kust maken: middle of nowhere, je kent het wel. op de heenweg, nog even tanken. De tomtom gaf aan dat we wel meer dan 300 kilometer voor de boeg hadden, dus onderweg weer tanken. je gelooft het niet: de hele weg geen pomp te bekennen. Pas toen we weer terug waren bij de oorspronkelijke pomp konden we weer tanken. zelfs de pompbediende was verbaasd: rijden jullie op de laatste druppels? Nou ..... JA! weer meer dan 250 kilometer op 15 liter. De monster heeft weliswaar een kleinere tank, maar verbruikt ook veel minder, die haalt makkelijk 1 op 22 nu. dus dat was het probleem niet. Ondanks mijn grotere tank, ben ik altijd het eerste leeg (komt ook door de rechter pols denk ik). Verder is het probleem met de 996 dat die op lage snelheden veel meer verbruikt dan op hogere snelheden. De meest zuinige snelheid van de 996 ligt tussen de 100 en 130. Daar beneden wordt alles in warmte omgezet...

In ieder geval konden we nu met een gerust hart toch ruim over de 200 kilometer gaan in de wetenschap dat we door de toevoegingen veel meer uit de tank halen. Dat was een fijn gevoel zo tijdens de vakantie.!!

Toch is mijn beste ervaring met de additief niet de zuinigheid, maar het extra vermogen. Ik zeg altijd: mijn vrouw rijdt 10% zuiniger, ik heb 10% extra vermogen. Even voor de techneuten: het voorste tandwiel van mijn ketting was een 14-tands. Bij het wisselen van de ketting kwam er een 15-tands op, gevolg: minder acceleratie: balen dus, waarvoor heb je anders een 996. toen ik voor het eerst de additief bij de brandstof deed, wist ik niet wat ik meemaakte: dezelfde acceleratie met het 15-tands tandwiel als dat ik had met het 14-tands... POWERRRRRRR! Inmiddels heb ik ook weer een 14 tands tandwiel erop EN de additieven..... de rest kan je zelf invullen. ik heb in ieder geval een grote grijns op mijn gezicht als ik afstap... ssst. niet tegen oom agent zeggen hoor...

Hetzelfde met de olie: bij een Ducati is het schakelen een echt mechanische aangelegenheid: je voelt echt de tandwielen over elkaar gaan, en KLUNK, volgende versnelling. zeker met de "quick-shift" (schakelen zonder koppeling) is dat redelijk ruw. na toevoeging van de olie additief (dezelfde olie smeert ook de versnellingsbak), merkt ik meteen verschil; het schakelen gaat VEEEL soepeler en makkelijker. Nou ja, dan beredeneer je maar dat de slijtage van de versnellingsbak ook wel minder zal zijn. Ook na wisselen van de olie door de dealer, geen opmerkingen over de olie: die zag er prima uit. Dus pak van mijn hart, want ja, je gooit toch iets in je dure motor op goed vertrouwen en dan is het wel goed te horen dat de dealer niets bijzonders merkte bij het wisselen van de olie.

Nou Ron, genoeg verhalen. binnenkort zullen we jullie weer benaderen voor de specialdag in De Rijp. groeten

Afzender: Kees Schouten
MKB Nederland
Secretaris energie en milieu
Beleid nationaal & Europees
T 015-2191324
E k.schouten@mkb.nl